Cs. Juhász Sára és Csaba László életművének kutatói blogja

Helyzetjelentés – Második negyedév

2019/06/05. - írta: kovacsdani

Az MMA által elvárt negyedéves beszámolókkal párhuzamosan itt a blogon is nyilvánossá teszem, hogyan halad a kutatás.

csl_kivalo_dolgozo.jpg

Az elmúlt hónapokban elsősorban az újonnan előkerült hagyatéki anyagokkal, illetve könyvtári és szakirodalmi kutatással foglalkoztam – utóbbival a MÉSZ Könyvtárában, az Országos Széchényi Könyvtárban és a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárban. A korábban befotózott anyagok feldolgozásával is sokat haladtam. Részben ennek, részben a szakirodalmi kutatásnak köszönhetően Csaba László esetében 78-ra bővült az ismert munkák száma, Cs. Juhász Sára esetében pedig 50-ről egyenesen 90-re (a közös munkák száma maradt 24). Sajnos a méretes bővüléssel egyelőre nem áll pariban az ismeretanyagom: az új munkák jelentős részéről a helyszínen, a dátumon és a funkción kívül semmit nem tudok.

Sokat foglalkoztam a szakfolyóiratok átnézésével. A Magyar Építőipar 1952-1973 közötti, a Műszaki Tervezés 1962-1972 közötti és a Magyar Építőművészet 1960-1967 közötti számait néztem át eddig, de ez értelemszerűen folytatódik. Fontos lépés a Csaba László utolsó munkahelyének számító TTI-hez kapcsolódó időszaki kiadványok (Tervezési Információ; TTI Híradó; Gyorstájékoztató; TTI Hírek) feldolgozása, valamint szintén Csabához kötődően a MÉSZ Közgyűlési jelentések áttekintése a főtitkári időszak 12 éve alatt.

Megkezdtem mindkét monográfia tartalmi vázlatának kidolgozását, illetve Csaba László esetében kisebb szövegrészek megírását is. A végleges tartalom meghatározásához egyelőre még folyik a vonatkozó szakirodalom összehasonlító elemzése.

2019. február 21-én a Műegyetem Doktori Iskolájában számoltam be a kutatás részleteiről, Szabó Levente építész felkérésére. Elkészült két személyes interjú, Cs. Juhász Sárával, valamint Callmeyer Ferenccel. A munkának ezt a részét a következő időszakban hangsúlyosan szeretném folytatni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csabaeknal.blog.hu/api/trackback/id/tr5614879546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása